Dzieła sztuki w tarapatach! Poznaj impresjonizm dzięki interaktywnej karcie pracy

Czy Twoja klasa może stać się częścią detektywistycznej opowieści o zaginionym obrazie? Oczywiście, że tak! Włącz swoich uczniów w emocjonującą przygodę za sprawą karty pracy, która może stać się elementem klasowej rywalizacji na lekcji albo inspirującym zadaniem domowym. Oprócz wciągającego wyzwania zapewnisz im zdobycie wielu informacji na temat Claude’a Moneta i impresjonizmu.

Czytaj dalej...

„Tarapaty 2”: emocjonalne i emocjonujące. Panel dyskusyjny o aspektach psychologicznych w filmie

Przyjaźń, zazdrość, zauroczenia i nastoletnie sympatie. Samopoznanie i kompleksy. Impulsywne osądy, ale też umiejętność przepraszania i wybaczania. W jaki sposób wszystkie te ważne tematy uobecniają się w „Tarapatach 2”? Specjaliści FILMU W SZKOLE oraz sieci kin Multikino i Cinema3D dokładnie przyglądają się emocjom Julki, Felki i Olka. Podpowiadają, jak wykorzystać film podczas ważnych rozmów z uczniami.

Czytaj dalej...

Arcydzieła w tarapatach, czyli wielkie kradzieże na srebrnym ekranie

Filmowe dzieła sztuki nie mają lekkiego życia. W „Wakacjach z duchami” (1970-1971) łupem złodziei padają obrazy flamandzkich mistrzów, w „Vinci” (2004) – „Dama z gronostajem”, a w pierwszej części „Tarapatów” (2017) – Syrenka Picassa. Obecność w kinach kontynuacji przygód Julki i Olka – tym razem podejmujących trop „Plaży w Pourville” Moneta – stanowi więc dobrą okazję, aby podjąć refleksję o gatunkowych aspektach tego typu produkcji. Czy znikające dzieła sztuki mogą nam coś powiedzieć o magii kina?

Czytaj dalej...

„Plaża w Pourville”. Obraz i tarapaty

Na czym polega czar „Plaży w Pourville”? Jak udało się wykraść jeden z najcenniejszych obrazów poznańskiej kolekcji? Gdzie dzieło zostało tak skutecznie ukryte na całą dekadę? I czy zniknięcie to jest wyłącznie elementem filmowej fabuły, czy też wydarzyło się naprawdę? Odkryj tajemnice obrazu słynnego artysty i zainspiruj uczniów do odkryć związanych ze sztuką.

Czytaj dalej...