Temat zajęć:
Język dojrzewania: ciało, komunikacja, seksualność, alienacja.
Historia skupia się na cielesności 11-latka i frustracjach, jakich jest przyczyną. Chłopiec nie chce być ani zauważany, ani ignorowany. Nie wie, co się z nim dzieje. Zupełnie odrzuca fakt, że transformacja już się rozpoczęła. Ucieka w świat swoich fantazji – okrutną baśń. Tam jego kontakty z rówieśnikami i niepotrafiącą zaakceptować zmieniającego się syna matką urastają do rangi ostatecznych. „Baby Bump” to portret dziecka uwięzionego w dorastaniu. Nieliczni przyznają to na głos, ale to dorastanie tak naprawdę nie jest dla dzieci. Reżyser filmu, Kuba Czekaj, był w 2015 r. nominowany do Paszportów Polityki. Film szczególnie rekomendowany dla uczniów klas o profilu humanistycznym, filmowym i medialnym.
Zagadnienia edukacyjne:
- Przemoc w szkole – jak sobie z nią radzić?
- Samotność w sieci – co tak naprawdę oznacza?
- Adaptacja, alienacja, akceptacja – jednostka w relacjach społecznych.
- Eksperyment w kinie. Prowokacja artystyczna.
- Język kina; filmowe środki stylistyczne. Warsztat twórcy filmowego.
- Treść i forma: system naczyń połączonych.