Temat zajęć:
Gra komputerowa – XI Muza?
Uwielbiany przez graczy pełen konfliktów wirtualny świat zamieszkały przez ludzi, gnomy, elfy, krasnoludy, trolle i orki po raz pierwszy trafił do odbiorców w latach 90. Od tego czasu powstała bogata seria gier, nie tylko komputerowych, ale też planszowych i karcianych, rozgrywających się w fantastycznym uniwersum. Co więcej, gra zainspirowała fanów także do pisania książek! W tym roku wreszcie trafiła na srebrny ekran, angażując kinomaniaków w wojnę między orkami a ludźmi. Atrakcyjny wizualnie film stanowi intrygujący punkt wyjścia dla dyskusji o najnowszej korespondencji sztuk.
Zagadnienia edukacyjne:
- Korespondencje sztuk: jak film upodabnia się do gry, a jak gra do filmu?
- Światy z gier komputerowych na srebrnym ekranie.
- Fantasy – konwencja w literaturze, filmie, grze komputerowej.
- Zjawisko kultura fanowskiej.
- Etyka i wartości w wirtualnym świecie.