Temat zajęć:
Jak sztuczna inteligencja wpływa na życie człowieka?
Wyniszczoną wojnami klimatycznymi Ziemię zamieszkuje młoda kobieta – Ewa i jej jedyny towarzysz – robot Artur. Jego zadaniem jest ochrona bohaterki w skrajnie trudnych warunkach, w których przyszło jej egzystować. Sytuacja wymyka się spod kontroli, kiedy maszyna zaczyna zachowywać się w sposób trudny do przewidzenia. Sztuczna inteligencja staje się śmiertelnym zagrożeniem dla Ewy. Od tej pory zaczyna się prawdziwa walka bohaterki o przetrwanie… „W nich cała nadzieja” to pierwszy polski film postapokaliptyczny od czasów dzieł Piotra Szulkina. To seans, w którym cenne edukacyjnie wątki znajdą nie tylko poloniści i wychowawcy, pragnący porozmawiać z uczniami o zagrożeniach, jakie niesie ze sobą rozwój sztucznej inteligencji. To także film, który może być interesującym punktem wyjścia do dyskusji dla nauczycieli biologii i geografii (m.in. na tematy związane z kryzysem klimatycznym i koniecznością dbania o dobro planety).
Zagadnienia edukacyjne:
- Wpływ nowych technologii na życie ludzi.
- Relacja między człowiekiem a sztuczną inteligencją w dziełach filmowych i literackich.
- Jak przeciwdziałać zmianom klimatu?
- Jakie zagrożenia niesie ze sobą rozwój sztucznej inteligencji?
- Dystopia, sci-fi, postapo – cechy konwencji filmowych i literackich.