Temat zajęć:
„Hejże! Na zachód!” O znaczeniach ukrytych w westernie.
Western narodził się już w pierwszych dekadach kina. Uchodzi za jedną z najbardziej skostniałych konwencji gatunkowych. Skoro kolejne tytuły powielają schematy fabularne oraz stały repertuar postaci i rekwizytów – czy takie kino może opowiedzieć nam jeszcze coś nowego i zaskakującego? Po co powracać do dawnych opowieści i dobrze znanych motywów i tradycji? Co kryje się pod płaszczykiem westernu? Po seansie „Slow West” młodzi widzowie z pewnością będą mieli sporo do powiedzenia na ten temat – zwłaszcza jeśli zaczną przyglądać się filmowi przez pryzmat znanych im lektur.
Zagadnienia edukacyjne:
- Czy Jay ma coś wspólnego ze szkolnymi lekturami? O młodzieńczym idealizmie i nieszczęśliwej miłości.
- Romantyczny obraz Dzikiego Zachodu.
- Pod płaszczykiem westernu – kulturowe znaczenia i klasyka gatunku.
- Podbijanie Dzikiego Zachodu – kiedy to się działo i z jakim skutkiem?