Temat zajęć:
Miłość w czasach konfliktu społeczno-politycznego. Co wydarzyło się w marcu 1968 roku?

Warszawa, rok 1968. Studenci protestują przeciwko bezprawnemu relegowaniu kolegów z uczelni oraz w obronie zdjętych z afisza „Dziadów” wystawionych w Teatrze Narodowym przez Kazimierza Dejmka. Wśród protestujących studentów są także Hania i Janek. Ich rodziny znajdują się po dwóch stronach marcowych wydarzeń. Młodzi, szaleńczo w sobie zakochani, niczym w dramacie Szekspira „Romeo i Julia”, w ogarniętym buntem młodzieży kraju – walczą o swoje uczucie. Seans filmu „Marzec ’68” może być przyczynkiem do ważnej dyskusji z uczniami o propagandzie i dezinformacji, dyskryminacji ze względu na pochodzenie, a także cenzurze kultury i sztuki.
Zagadnienia edukacyjne:
- Przyczyny i skutki Marca ’68.
- Piąta kolumna, Marzec ‘68, „Dziady”, antysyjonizm, „docenci marcowi”, strajki studenckie… Pojęcia związane z kryzysem społeczno-politycznym w Polsce 1968 roku.
- Perswazyjna funkcja języka w przekazie propagandowym.
- Sztuka a wolność wyrażania myśli.
- Motyw zakazanej miłości w literaturze i sztuce na przestrzeni dziejów.
Więcej o walorach edukacyjnych przeczytasz w naszym artykule o „Marcu’ 68”.