Temat zajęć:
O transmedialnej sadze i jej fandomie, czyli „Gwiezdne wojny” w konstelacji popkultury.
Po dziesięciu latach „Gwiezdne wojny” wróciły do kin z impetem. Fani zareagowali entuzjastycznie, okrzykując „Przebudzenie Mocy” najlepszą częścią od czasów kultowej trylogii z lat. 70. i 80. Klimat filmu odpowiada charakterowi fabuł pierwszych filmów sagi – zawiera momenty pełne napięcia, patosu czy humoru. Jednocześnie produkcja staje naprzeciw nowym oczekiwaniom współczesnego widza: wzbogacona została nie tylko o fenomenalne efekty specjalne, ale również treści feministycznie – główną bohaterką filmu jest utalentowana i bystra wojowniczka Rey, która decyduje się współpracować z Ruchem Oporu. Uniwersum „Gwiezdnych wojen” powiększa się, stawiając przed widzem wiele zagadek do zgłębienia!
Zagadnienia edukacyjne:
- Uniwersalne wartości w gwiezdnym uniwersum.
- „Dawno, dawno temu w odległej galaktyce…” Czy „Gwiezdne wojny” to gwiezdne baśnie?
- „Gwiezdne wojny” i filmowe uniwersum. Nie tylko o gatunkach filmowych.
- Podróż bohatera. „Gwiezdne wojny” i poszukiwania motywów kulturowych.
- Dawno, dawno temu w naszej galaktyce… Lekcja astronomii z „Gwiezdnymi wojnami”.