Temat zajęć:
Dla klas 4-6: „Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu” – jak Auggie uczy nas empatii?
Dla klas 7-8: Empatia w kontakcie z człowiekiem, identyfikacja w kontakcie z dziełem.
Dla 10-letniego Auggiego nie ma niczego bardziej niezwykłego niż „zwykły dzień w szkole”. Urodzony z licznymi deformacjami twarzy, dotąd uczył się w domu pod okiem mamy. Teraz jednak, zaczynając 5 klasę w normalnej szkole, ma nadzieję, że koledzy potraktują go jak zwyczajnego chłopca. Jego wygląd sprawia, że staje się szkolną sensacją, a dla wielu wręcz „dziwadłem”. Jedni się z niego śmieją, inni wytykają palcami, ale nikt tak naprawdę niczego o nim nie wie. Wszystko zacznie się zmieniać, gdy w szkole pojawi się nowa uczennica. Urocza Summer potrafi dostrzec w Auggiem coś więcej niż nietypowy wygląd. Wystarczy jeden przyjazny gest, jedna pomocna dłoń, by obudzić w Auggiem siłę, dzięki której będzie potrafił udowodnić, że nie tylko twarz czyni go kimś niezwykłym.
Zagadnienia edukacyjne:
Dla klas 4-6:
- Co to dyskryminacja i dlaczego powinniśmy jej zapobiegać?
- Prawa człowieka – co warto o nich wiedzieć?
- Otwartość, szacunek, życzliwość – moja postawa wobec Innego.
- Empatia – jak wsłuchać się w głos innych?
- Narrator i monolog wewnętrzny w filmie i książce.
Dla klas 7-8:
- Otwartość, szacunek, życzliwość – moja postawa wobec Innego.
- Pozory i prawdy – świat oglądany z różnych perspektyw.
- Czytelnik i widz w kontakcie z dziełem. O procesie projekcji-identyfikacji.
- Motywacja, siła i dystans – co jeszcze czerpiemy od bohaterów, z którymi się utożsamiamy?
- Dialogi międzyfilmowe – co Chewbacca robi w szkole?
- Niech Moc będzie z Tobą – moc wiary w siebie