Temat zajęć:
Rodzący się totalitaryzm – jak uniwersum czarodziejów odnosi się do naszej przeszłości?
Dlaczego warto powrócić do niezwykłego uniwersum stworzonego przez J. K. Rowling? Otóż, znaczące daty i specyfika fabuły pozwalają skierować uwagę młodych widzów na zagrożenia, które wykraczają poza świat fantastyki. Rok 1927. Czarnoksiężnik Gellert Grindelwald gromadzi coraz szersze rzesze zwolenników swojej sprawy: uznania wyższości czarodziejów nad wszystkimi – magicznymi i niemagicznymi – istotami. Zdobycie przez niego wpływów może mieć katastrofalne znaczenie dla całego świata. Czy Albus Dumbledore zdoła go powstrzymać?
Zagadnienia edukacyjne:
- Niebezpieczne ideologie. Jak je rozpoznać? Jaki mają wpływ na historię?
- Tożsamość i duma – czy mogą mieć mroczne oblicze?
- Równy i równiejszy? Od niewinnej frazy do poważnych konsekwencji.
- Realne problemy i prawdziwe traumy w fantastycznym przebraniu.
- Prawda, dobro, piękno: poszukiwanie uniwersalnych wartości w kulturze popularnej.