Temat zajęć:
Co czyha w sieci? Gramy przeciw cyberzagrożeniom!
Kiedy w salonie gier zepsuje się jedna z konsol, Ralph, czarny charakter gry wideo, wraz z przyjaciółką Wandelopą von Cuks stawiają wszystko na jedną kartę i wyruszają na tułaczkę po Internecie. Zanim mali widzowie przekonają się, jakie niebezpieczeństwa grożą tam Ralphowi i jego przyjaciółce, będą mieli okazję zastanowić się, co w sieci zagraża im samym. Coraz częstsze wizyty w sferze online i emigracja wielu dziedzin życia do wirtualnego świata wymagają od najmłodszych internautów nowych kompetencji. Weryfikacja informacji znalezionych na stronach internetowych, odporność na cyberprzemoc i ochrona własnej prywatności to wyzwania, z którymi zmierzą się uczestnicy filmowej lekcji. Doświadczenia zdobyte poprzez udział w zadaniach przygotują ich do podejmowania bezpiecznych decyzji w Internecie.
Zagadnienia edukacyjne:
- Wyprawa do Internetu: możliwości i zagrożenia.
- Wyzwania w świecie gier i prawdziwe sukcesy.
- Internetowy savoir-vivre, czyli jak wskoczyć na wyższy poziom kultury?
- Kiedyś pamiętnik, dziś vlog. O środkach wyrazu w Internecie.
- Jak grać w drużynę? Zasady dobrej przyjaźni.