Temat zajęć:
Poznaj heroiczną załogę i tragiczną historię niezwykłego okrętu.
Rok 1940. Załoga supernowoczesnego okrętu podwodnego ORP „Orzeł” staje przed tajemniczą i niebezpieczną misją. Czy znanej ze spektakularnych sukcesów załodze po raz kolejny uda wydobyć się z opresji? Przeszkodą okażą się nie tylko zagrożenia w postaci licznych pułapek zastawionych przez wroga, ale także atmosfera rosnącego napięcia na okręcie… „Orzeł. Ostatni patrol” przybliża historię ostatnich dni i tragicznego, owianego tajemnicą końca jednego z najsłynniejszych polskich okrętów podwodnych. Film w reżyserii Jacka Bławuta będzie ciekawym punktem wyjścia do dyskusji na lekcjach historii i języka polskiego.
Zagadnienia edukacyjne:
- Ostatnia misja „Orła”: o tajemniczych okolicznościach zaginięcia okrętu.
- Znaczenie i sukcesy Marynarki Wojennej w dwudziestoleciu międzywojennym.
- O środkach filmowego wyrazu, które podkreślają emocje bohaterów.
- Heroizm i postawa patriotyczna: co oznaczały wczoraj, na czym polegają dziś?
- Za pomocą jakich środków można budować napięcie w filmie lub powieści? Wokół pojęcia suspensu.