Temat zajęć:
Zachwyt i przerażenie – pociągająca postapokalipsa.
Kultowy Mad Max powraca na ekrany kin w kolejnej, czwartej, odsłonie. Zdobywa dziesięć nominacji do Oscarów i sześć statuetek, olśniewa publiczność, budzi entuzjazm fanatyków. Zrealizowany z rozmachem, wizualnie oszałamiający, nieprzerwanie trzyma w napięciu. A kiedy szaleńczy pościg tyrana, Wiecznego Joe, za Maxem i uciekinierkami z Cytadeli w pustynnej postapokaliptycznej scenerii kończy się, widzowie pozostają z pytaniami o kondycję współczesnego społeczeństwa.
Zagadnienia edukacyjne:
- Fantastyka postapokaliptyczna – konwencja i problematyka.
- Mad Max jako realizacyjny majstersztyk. Scenografia, kostiumy, charakteryzacja i ich symbolika.
- Tyrania, totalitaryzm, role społeczne i kasty. Społeczeństwa przyszłości w twórczości science fiction.
- Utopia, antyutopia, dystopia w filmie i literaturze jako wyraz lęków i (zawiedzionych) ideałów.
- Płeć a społeczeństwo – role i sposoby reprezentowania.
- Mad Max kontra słynne antyutopie: Nowy wspaniały świat, Rok 1984. Motywy miłości i rodzicielstwa.
- Kasty społeczne – organizacja społeczeństwa.