„Mistrz” na ekranach kin. Poznaj edukacyjne walory filmu!
Dowiedz się jak zamówić seansGrupy Wiekowe
Zagadnienia edukacyjne
Którą z filmowych nowości warto zobaczyć razem z uczniami na dużym ekranie? Podpowiadamy: to dobry moment, by wraz z klasami szkół ponadpodstawowych wybrać się do kina na „Mistrza” w reżyserii Macieja Barczewskiego. Przygotowaliśmy specjalne opracowanie tematów i motywów możliwych do poruszenia na podstawie filmu na lekcjach języka polskiego, historii i godzinie wychowawczej. Zachęcamy do wizyt w kinach razem z uczniami i wykorzystywania na lekcjach naszych materiałów przygotowanych przez dystrybutora i część naszego zespołu!
Którą z filmowych nowości warto zobaczyć razem z uczniami na dużym ekranie? Podpowiadamy: to dobry moment, by wraz z klasami szkół ponadpodstawowych wybrać się do kina na „Mistrza” w reżyserii Macieja Barczewskiego. Przygotowaliśmy specjalne opracowanie tematów i motywów możliwych do poruszenia na podstawie filmu na lekcjach języka polskiego, historii i godzinie wychowawczej. Zachęcamy do wizyt w kinach razem z uczniami i wykorzystywania na lekcjach naszych materiałów przygotowanych przez dystrybutora i część naszego zespołu!
Poznaj proponowane zagadnienia edukacyjne do filmu „Mistrz”:
- Sport w Auschwitz – nieznane historie, zdumiewające biografie;
- Rzeczywistość obozu koncentracyjnego. Pietrzykowski, Pilecki, Kolbe – relacje świadków historii, doświadczenie pobytu w Auschwitz-Birkenau;
- Obozy koncentracyjne i zagłady jako klęska humanizmu;
- Braterstwo, solidarność, altruizm, sportowy fair play – kontekst etyczny i filozoficzny filmu;
- Czy sztuka i tworzenie mają siłę ocalającą życie? Refleksja na temat dobra, humanizmu i humanitaryzmu;
- Relacja ojciec-syn w nawiązaniu do motywów kulturowych od starożytności do współczesności;
- Jak opowiadać o mechanizmach nazistowskiego ludobójstwa? Etyka i estetyka filmowych narracji o totalitaryzmie, czyli „Mistrz” wobec innych tekstów kultury;
- Filmowe interpretacje doświadczenia obozowego: „Ostatni etap”, „Bokser i śmierć”, „Kornblumenblau”, „Życie za życie. Maksymilian Kolbe”, „Syn Szawła” i in.;
- „Ludzie ludziom zgotowali ten los” – twórczość Tadeusza Borowskiego, Zofii Nałkowskiej i Hanny Krall jako literacka ocena totalitaryzmu;
- Bokser: filmowy „self-made man”, czyli od zera do fightera. Film sportowy jako dodatkowy kontekst kulturoznawczy („Wściekły byk”, „Rocky”, „Człowiek ringu”, „Do utraty sił” i in.);
- Rzeczywistość historyczna a licentia poetica: na co można sobie pozwolić w utworze biograficznym?
- Film sportowy jako motywacja samorozwoju. Czy to może działać?
Zastanawiasz się, jakie inne walory kryje w sobie produkcja? Przeczytaj opinię Radka Tomasika, filmoznawcy i członka zespołu edukacji Multikina i Cinema3D: „Porywanie się na ekranizację tak filmowego życiorysu wymagało nie lada odwagi. Zabrał się za to Maciej Barczewski – debiutant, ale doświadczony, mający za sobą koprodukcję „Najlepszego”, który pokazał, jak dać motywacyjnego kopa w filmie sportowym. Ale mierzenie się z ogromnym martyrologicznym bagażem Zagłady, osadzenie w nietypowymi kontekście i hollywoodzkiej konwencji „od zera do bohatera”, udane choreografie walk, fizyczna metamorfoza aktorów (muskulatura Głowackiego – mimo, że w wersji piórkowej – robi wrażenie!) i uzasadnienie psychologiczne całości – to wszystko wymagało kunsztu.”
Zapraszamy do kin i życzymy udanego seansu!