Lars jest LOL
Dowiedz się jak zamówić seansPrzeciw wykluczeniu
Grupy Wiekowe
Zagadnienia edukacyjne
Twoi dorastający podopieczni mierzą się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest presja rówieśnicza, która może mieć niebagatelny wpływ na ich zachowanie. Chcesz pokazać swoim uczniom, jakie konsekwencje może mieć chęć dopasowania się do grupy za wszelką cenę? Jeśli tak, zachęcamy do obejrzenia filmu „Lars jest LOL”. Przejmujący seans ma szansę skłonić młodych widzów do refleksji nad tym, jak ich postępowanie może wpływać na samopoczucie innych.
Główna bohaterka filmu, dwunastoletnia Amanda, mierzy się z problemami, które mogą być doskonale znane Twoim uczniom. Dziewczynka chce być lubiana i akceptowana przez rówieśników. Skrycie podkochuje się w koledze z klasy i pragnie mu zaimponować. Początek roku szkolnego przynosi Amandzie kolejne wyzwanie. Zgodnie z tradycją starsi uczniowie opiekują się pierwszoklasistami. Pod skrzydła bohaterki trafia Lars – chłopiec z zespołem Downa, Jak na ten fakt zareagują rówieśnicy bohaterki?
Zobacz zwiastun filmu:
„Lars jest LOL” to film, który w odpowiedzialny sposób podejmuje szereg ważnych i trudnych tematów, o których warto porozmawiać z młodymi ludźmi. Poniżej znajdziesz kilka z nich.
O czym warto podyskutować z klasą po seansie „Lars jest LOL”?
- O akceptacji inności… Amanda początkowo traktuje Larsa z chłodnym dystansem. Z czasem jednak nawiązuje koleżeńską relację z bohaterem. Odkrywa, że łączy ich miłość do świata magii i Harry’ego Pottera. To właśnie wspólna pasja jest spoiwem dla ich więzi. Seans pokazuje, że nie warto oceniać po pozorach i kierować się uprzedzeniami wobec osób, które się od nas różnią – często to właśnie oni mogą stać się naszymi dobrymi kompanami.
- …i o uprzedzeniach. Nie wszyscy rówieśnicy Amandy są przychylnie nastawieni wobec Larsa. Jej koleżanki z klasy otwarcie z niego kpią, a nawet urządzają złośliwe i bardzo przykre dla bohatera żarty. Jak reagować w takiej sytuacji? Seans filmu może być wstępem do ważnej dyskusji na temat bullyingu. Warto będzie porozmawiać z podopiecznymi o tym, co należy zrobić, kiedy ktoś w ich otoczeniu jest nękany podobnie jak Lars. Seans ma szansę pokazać młodym widzom, że nawet jedna osoba może przerwać cykl przemocy i wykluczenia – dlatego zawsze warto się jej zdecydowanie przeciwstawiać.
- O cyberbullyingu. Ważnym wątkiem w filmie jest także temat odpowiedzialnego korzystania z mediów społecznościowych. Koledzy z klasy wykorzystują Internet, by ośmieszyć zarówno bohaterkę, jak i Larsa. Gdzie szukać pomocy w takiej sytuacji? To kolejny ważny temat, który warto podjąć w rozmowie z młodzieżą.
- O tym, że nie zawsze warto ulegać presji. Zabiegając o uznanie w grupie rówieśników, Amanda podejmuje decyzje, które przynoszą szkodę – zarówno jej samej, jak i bliskim jej osobom. Opieranie się presji otoczenia jest trudnym zadaniem – perypetie bohaterki mogą jednak przekonać Twoich uczniów, że warto być asertywnym. Przekraczanie własnych granic w walce o akceptację często niesie ze sobą wysoką cenę.
- O konsekwencjach własnych błędów. Film pokazuje, że nawet – z pozoru niewinne – kpiny i żarty mogą eskalować i negatywnie wpływać na samopoczucie jednostki. Gorzką lekcję na ten temat odbiera także Amanda, która widzi, jak wielką przykrość sprawiła Larsowi swoimi czynami. Czy jej rówieśnicy także zrozumieją, że zachowali się w niewłaściwy sposób? Seans ma szansę uwrażliwić Twoich uczniów na potrzeby drugiej osoby, a także kształtować mądre, empatyczne i otwarte postawy.
Na seans „Lars jest LOL” zapraszamy do kin.
Paulina Kulesza