Materiały edukacyjne do filmu „Jak zostałem samurajem” (reż. Mark Koetsier / Rob Minkoff, USA / Chiny / Wielka Brytania 2022, 97 min., dystrybucja: Monolith Films)
Szkoły podstawowe | Klasy 1-3 | Klasy 4-6
Temat lekcji: Każdy może zostać prawdziwym wojownikiem!

Poznajcie Hanka: to pies, który od szczeniaka marzy o tym, by zostać samurajem. By zrealizować swój plan wyrusza w podróż na kocią wyspę, gdzie pobiera nauki u legendarnego wojownika. Wkrótce będzie mógł wykorzystać swoje nowe umiejętności w walce z łotrem, terroryzującym mieszkańców wyspy. Czy Hankowi uda się przekonać ich, że warto połączyć siły w walce ze złoczyńcą? Seans „Jak zostałem samurajem” pokaże młodym widzom, jak ważne jest to, by pielęgnować posiadaną pasję i z determinacją dążyć do spełnienia marzeń. Przypomni uczniom również o tym, że najlepsze efekty przynosi… praca w zgranym zespole.
Zagadnienia edukacyjne:
- Nie zważaj na ograniczenia i spełniaj marzenia! O satysfakcji płynącej z dążenia do celu mimo ograniczeń.
- Wspólne działanie ma sens! O tym, dlaczego praca zespołowa jest ważna.
- Otwórz się na inność. Dlaczego nie warto oceniać po pozorach?
- Koty i psy: odwieczni wrogowie? O stereotypach na temat zwierząt.
- Jakie są cechy prawdziwego samuraja? O wartościach takich jak lojalność, odwaga, honorowość.