Temat zajęć:
Czy można zaprzyjaźnić się z dzikim zwierzęciem? O relacji człowieka z przyrodą.
Nastoletnia Inés czuje się czasem bardzo samotna. Dziewczynka straciła niedawno ukochaną mamę, nie może znaleźć wspólnego języka z rówieśnikami, nie dogaduje się nawet z własnym bratem. Kiedy więc przez przypadek znajduje w swoim domu lwiątko, szybko znajduje w nim najlepszego kompana i nadaje mu imię King. Wtedy okazuje się jednak, że zwierzę uciekło z lotniska i jest na celowniku specjalnych służb. King w asyście Inés, Alexa i ich zwariowanego dziadka Maxa wyrusza więc w pełną perypetii podróż do swojego prawdziwego domu. Ta poruszająca, pełna przygód opowieść skłoni młodych widzów do refleksji związanych z ochroną dzikiej przyrody i oswajaniem nieudomowionych zwierząt. Po seansie warto porozmawiać z uczniami także o sposobach radzenia sobie z trudnymi emocjami, otwieraniu się na relacje z bliskimi, a także o znaczeniu rodzinnych więzi.
Zagadnienia edukacyjne:
- Dzikie i udomowione: o zwierzętach wokół nas.
- Dlaczego nie należy oswajać dzikich zwierząt? O etycznych dylematach w relacji człowiek – natura.
- Park narodowy, rezerwat przyrody, ogród zoologiczny – czym się od siebie różnią? O sposobach ochrony dzikiej przyrody.
- Otwórz się na relacje, rozmawiaj o emocjach – czyli dlaczego warto szukać wsparcia wśród najbliższych.
- „Kajtkowe przygody”, „Biały Kieł”, „Księga dżungli”… Przyjaźń między człowiekiem a dzikim zwierzęciem w filmie i literaturze.